Thursday, December 16, 2010

Malaysia menang dan 10 Muharam

Assalamulaikum,

tahniah malaysia!!ye masih belum basi rasanya nak diucapkan kepada skuad harimau malaya.berkat aku ngadap tv semalam disaluran ceria anda RTM 1 menang juga pasukan kebangsaan kita ye.senyum bangga disini.sebenarnya, aku bukan lah peminat nombor satu bola.bola itu seni katanya dan disebabkan adik dan abah yang dok terjerit-jerit depan TV aku pun join sekaki.

gudgud malaysia!!make easy =)

ye.semalam anda menang 2-0 mengalahkan Vietnam di Stadium Bukit Jalil.namun jangan dilupa sabtu ini di Hanoi.dugaan besar bila berdepan dengan banjiran penyokong vietnam bagi separuh akhir kedua.semoga berjaya dan jangan alpa dan over.biasa lah kalau dah overconfident kadang-kadang tak hingat dunia.mencarut seperti pembaca berita.haha.

okeys,sila lihat muka-muka harimau malaya kita

ada gaya,mutu dan keunggulan.


Cukup pasal bola!!

okeys sekarang girls and boys sila duduk dengan tertib dan sopan kerana saya akan memberi sedikit tazkirah peristiwa penting pada 10 muharam.

antara peristiwanya adalah:
  1. Nabi Adam bertaubat kepada Allah
  2. hari pertama Allah mencipta alam
  3. hari pertama Allah menurunkan hujan
  4. Allah menjadikan 'Arasy
  5. Allah menjadikan Luh Mahfuz
selanjutnya sila click disini untuk memuhasabah diri dan mengetahui fadilat bulan islam.

Perkara sunat yang dilakukan adalah berpuasa,melapangkan masa/belanja isteri,anak-anak atau suami dan memuliakan fakir miskin.

Itu saja tazkirah pada kali ini.semoga anda,anda dan anda mendapat ilmu yang berguna untuk sekarang dan masa akan datang.

sekian.terima kasih

nota kedai kopi:ye terasa seperti berada dihadapan pelajar department setiap hari kamis bila wajib memberi tazkirah dengan santunye.


4 comments:

  1. sungguh berinfo.haha.sila suruh bapak ko belanja makan kerana perkara sunat pada hari ini.

    ReplyDelete
  2. thniah mlysia! ='D
    kte xmint bola gk tp kjyaan2 cmni mmg mmbggakn..
    hehe
    tzkirh yg bergune..time kaseh =)

    ReplyDelete