Wednesday, December 8, 2010

tutup buku buka buku

assalamualaikum.

menjelang sudah tahun baru. 1 malaysia 1 ummah.tahun baru dalam islam.akhirnya, syukur panjang masih usia aku untuk teruskan hidup dalam dunia yang penuh unak duri dan cobaan.

masih aku ingat semasa zaman kegemilangan sekolah agama.pakai kain labuh dan aku yang paling malas dan liatnye pegi kelas.sampai tak bayar yuran pun ustaz tak tahu.haha.budak kelas pun tak kenal aku.tapi dapat juga aku pangkat satu boleh ganti ustazkan.sesat dan lingkup la budak-budak nanti aku ajor.




okeys.back to the title post aku yang banyak sangat huruf U.masa kat kelas ustaz selalu cakap kita baca doa akhir tahun sebelum maghrib dan doa awal tahun selepas maghrib.pahamkan anak didikku.bukalah buku baru dan tutup buku lama dengan amalan yang baik.

tahun ni sempat la aku baca doa dan disusuli yasin(baca yasin sehingga terlelap,geram aku ngan syaton ni,suka bergayut).harap buku lama dah disimpan rapi diatas sana.dan buku baru bermula dengan page satu dan berbalut kemas.semoga tahun ini hidup aku lebih tersusn dan selamat hendaknye.hijrah dari benda buruk ke benda baik.amin

terkejut tengok Amer munaawir ruffedge dengan penghijrahannya sekarang.sejuk mata memandang.tapi suka sangat.minat gile dulu dekat mamat ni.makin bertambah-tambah minat sekarang ni.grr

6 comments: