Friday, December 24, 2010

Serbuk kari disangka serbuk kunyit.haish

Assalamualaikum,

See the tajuk sangatlah menunjukkan yang aku sedang mengasah bakat memasak.bercerita dalam belog pun pasal bahan-bahan utama untuk memasak.terbukti aku dah ada ciri-ciri wanita idaman malaya.kegedikkan disini.sehinggakan rakan gosip pun cakap aku dah berubah secara drumstik dan drastiknya.

kamu gadis-gadis sekalian,kenal sama ini benda??ye bagus bagi yang tahu dan sangat sadis bagi yang tidak mengenalinya.jangan harap kau dapat kawen kalau bende basic pun tak tahu.apa kejadah jadik girls kalau tak tahu.

Alkisah,bila aku dah stay kat kampung mula la nak baru nak sibuk masuk dapur.berchenta dengan segala jenis ingredientss.girls,aku tahu kamu semua pun sama sepertiku wahai gadis semasa.hehe.
okeys.kau,kau dan kau tahukan serbuk kari dan serbuk kunyit agak banyak persamaan.jadi bagi gadis yang kalau semester break je kau baru nak jenguk dapur agak terkeliru dan tercompius.sangat pasti keadaan ini.bukan tak tahu okeys hanya tercompius.itu aku comperm!

rempah kari

rempah kunyit.samakan????lebih kurang la.


seperti diriku yang sangat blur,senget dan sengal bila bab kedapur.kisah bermula bila my sygs nenek suruh pak ucu beli barang dapur.jadi kau tahu la bila orang lelaki pergi kedai belanja barang dapur.sangat huruhara.so dia call aku

p'ucu:kak apa beza serbuk kari dengan rempah kari??
aku:sama lah(dengan confidentnye)
p'ucu:okeys.nak beli brand apa??babasss??
aku:sukahati la.adabi pon oke.(dengan bangganye)

settle mencarut.tetiba aku teringgat serbuk yang digunakan nak mengoreng dah habis,aku roger dia balik.mesej le tu je yang aku mampu

text: p'ucu beli serbuk kari yang guna sebelum goreng ayam atau ikan sekali.dah habis ni.

tu la mesej yang terserlah kesengalan dan kesengetan aku.ada ke serbuk kari .haish minah serbuk kunyit la.

ini bendenya.serbuk kunyit.tau!bukan serbuk kari.

bila p'ucu aku balik je kena!memang kene,kena gelak daaa.dengan atuk and nenek gelakkan aku.huh!buat malu mak aku je.aku pun samasama gelak.termasuk dua pupuku bukan sepupu atau kupukupu.

dengar makmentua dan bakal suamiku lagi la tebal muka ni.sygs.u jangan risau i sedang belajar masak untuk masa depan kita ye.

gedik gila.rasa nak sepak lajulaju.grr

nota kedai kopi:gambar rembatan dari encik google
aku bukan tak tahu hal dapur tapi hanya kesilapan technical je tu.hehe

No comments:

Post a Comment