Friday, October 1, 2010

C I N T A

hye reader.sudah berapa lama aku tidak mengupdate blog.sgts la malas nak menaip.idea memang mencurah-curah dalam otak ni.tapi nak taip.gile memang agak kurangs la.aku lebih suka jln,singgah blog yang menarik,tertarik kau memang da bomm.seronok baca storey morey orang ni..okey.
trus ke topic besar pada kali ini.CINTA.jiwangs kan aku ni.siap letak "s".now.see brapa byk perasaan jiwang yang aku nak tunjukkn,and tonjolkan.,aku sebenarnye saje nak wat topic ni.sedang aku baca novel ditengahari jumaat,tetiba terjumpa kata-kata pujangga yang agk power telah menyentakkan hati suci aku ni.(aku rasa power gak la.tapi xthu la korang)

Cinta??bermacam cinta..
ada cinta yang agung antara hamba dan TUHANnya, cinta kudus antara bonda dan anaknya.ada cinta rafik yang setia.ada cinta berahi antara kekasih teruna dara.ada cinta persaudaraan yang tiada bandingnya.ada cinta sesama mahluk yang begitu mulia dan cinta yang dikatakan hampir tidak memilih usia.ia juga tidak mengira rona bangsa.tidak ada miskin kaya dalam catatan kamus cinta.cinta dikatakan sesuatu yang luar biasa dalam cekerawala hidup setia jiwa.

sumber:ku damba bahagia by dhiya zafira


pujangga ni memang ada meaning tersendiri.yang boleh disimpulkan cinta bukan hanya pada kekasih teruna dan dara.cinta adalah luar biasa.kepada sesiapa sahaja.
okey.itu je nak aku share.da




saje nak mengediks.tidak ada kaitan dengan topic sebenar

nota kedai kopi:cinta itu universal

No comments:

Post a Comment